de cyclus van een casino
De eerste stap bij het maken van een casinospel is het bedenken van een concept. Marktonderzoek, analyse en planning zijn essentieel om de kans te vergroten dat uw spelconcept van de grond komt. Bepaal op basis van uitgebreid marktonderzoek en -analyse het soort casinospel, het thema en de geschiedenis.
Een mindmap is een handig hulpmiddel om je gedachten te ordenen. Maak een kernbegrip dat als startpunt zal dienen voor het uitbeelden van uw onderwerp van interesse. Voeg daarna takken, trefwoorden, foto’s en opmerkingen toe. Dit type visualisatie helpt bij het vastleggen en ordenen van gedachten. Zorg ervoor dat u tijdens het brainstormen kijkt naar technologische ontwikkelingen die u kunnen helpen uw spel in de toekomst te verbeteren.
Denk aan de virtual reality-technologie die net zijn weg heeft gevonden naar casino’s. Er zijn betere bonussystemen en betere communicatiefuncties in de game beschikbaar in virtual reality-games, waardoor uw product een groter publiek kan trekken.
Een andere populaire trend is bitcoin, een soort betaling waar zowel gamers als game-ontwikkelaars van kunnen profiteren. Spelers kunnen hun identiteit verborgen houden, transacties snel afronden en lage kosten betalen. Bedrijven kunnen hun doelgroep uitbreiden, de licentieprocedure omzeilen en geen commissie betalen als er meerdere conversies plaatsvinden.
Marktonderzoektools voor goksoftware
Gebruik de volgende tools om succesvoller marktonderzoek te doen:
Questback is een alles-in-één oplossing voor marktonderzoek. Het verzamelt gegevens, analyseert de houding en trends van spelers en volgt productacceptatie om de kloof tussen het product, de gamingsoftware en het publiek te overbruggen. Questback helpt ontwikkelaars van casinosoftware bij het bepalen van de vraag en het verzamelen van informatie via online panels, sociale media en loyaliteitsprogramma’s. Je kunt Questback zelfs gebruiken als je aan het brainstormen bent. De input van de klant kan echter tijdens het fabricageproces worden verkregen.
Loop11 is een technologie voor het testen van de bruikbaarheid waarmee u elke website kunt evalueren, zelfs die van uw concurrent. Deze tool genereert heatmaps en analyseert clickstreams op basis van de resultaten van de test.
De bruikbaarheidstest van Loop11 wordt in eerste instantie gebruikt voordat het spel online is, en daarna kun je het meerdere keren uitvoeren zodra het live is.
Social Mention is een zoekmachine voor sociale media waarmee u kunt volgen en beoordelen wat mensen over uw sociale game-onderwerp praten in het sociale-media-ecosysteem van internet. Facebook, FriendFeed, YouTube, Twitter, Digg, Google en andere sociale-mediaplatforms zijn inbegrepen. Tijdens de conceptfase wordt er gebruik gemaakt van social media. De resultaten van het systeem helpen bij het bepalen of het probleem populair is onder gamers.
FreeLunch verzamelt financiële, economische en statistische gegevens van over de hele wereld, afhankelijk van de sector en de geografische ligging. De software verzamelt spelgegevens uit openbaar toegankelijke bronnen en verzamelt deze op één locatie. Het kan bijvoorbeeld helpen bij het bepalen van de kosten van het ontwikkelen van een casinospel. Als je eenmaal een spelconcept hebt bedacht en belangrijke rivalen hebt geïdentificeerd, kan deze tool nuttig zijn in de marktstudiefase.
Door middel van diepgaand onderzoek helpt SurveyMonkey u inzicht te krijgen in de voorkeuren van klanten en markten. De tool stelt gebruikers in staat enquêtes te ontwikkelen voor primair en secundair marktonderzoek en bevat kant-en-klare sjablonen. Het helpt bij het begrijpen van uw product, marktsegmentatie en analyse van klantgedrag. SurveyMonkey is, net als Questback, handig tijdens de brainstormfase. Het helpt ook bij het continu monitoren van het gedrag van klanten na de release van de game.
Maak een werkend prototype.
Na het voltooien van marktonderzoek om het concept te ondersteunen, wordt een prototype van een online social game gemaakt. Het doel van het bedrijf voor het maken van online casinospellen is om een skeletraamwerk te creëren, te kijken hoe het spel er op papier uit zal zien en vervolgens de definitieve editie te ontwerpen.
Todd Rivers, een technisch kunstenaar en productontwerper bij RDI Studio, gelooft dat het eenvoudig is om de game te “voelen” met een functioneel prototype in zijn post over prototyping. Hij gelooft dat hij met een fatsoenlijk prototype snel de esthetiek van het spel kan aanpassen en “controleren of je aanvankelijke wiskundestaf goed is.”